Rix FM Festival Kungsträdgården

Då var det Rix FM Festival idag då.
Jag och min kusin hittade faktiskt ganska bra.
När vi väl kom fram hamnade vi någonstans i mitten och en gammal kvinna började prata med oss, hela tiden, och precis innan så läste hon en tidning, det såg smått kul ut.
När Rix FM's egna band började spela var publiken i full gång, kändes som om alla på Kungsträdgården sjöng med, och låtar som Viva la Vida av Coldplay och Like a Virgin av Madonna dök upp, det var ju låtar som alla kunde.
Sedan när eldshowen kom upp från scenen så lät det ju gansa högt så den gamla kvinnan skrek till och skrattade hysteriskt, vilket också var väldigt kul.
Allt eftersom folket gick bakåt så kunde vi gå framåt, de kastade t-shirts och vi var så nära att få dem, jag har aldrig tur med sånt.
Men sedan kom vi på fjärde raden och såg väldigt bra, men alla puttades och sånt skit så jag och min kusin fick jätteont.
Sedan kom vi till andra raden, och en vakt gav oss en mugg med vatten som vi delade på.
Efter det kom Snow Patrol ut på scen, men min kusin började känna sig yr, så jag fick hålla i henne så att hon inte skulle rasa och samtidigt ta kort på bandet.
Min kamera var helt i uppror och fick suddiga bilder även fast det var jätteskarpt.
En minut innan Snow Patrol skulle sluta fick min kusin nog, hon mådde jättedåligt så vakten kom och frågade henne hur hon mådde och så hjälpte han henne över stängslet så hon kunde komma in till sjukstugan.
Jag fick panik och såg efter henne, för vakten sa att jag inte fick följa med, så de lämnade mig alltså själv, ovetandes om vad som skulle hända.
När Snow Patrol gick bort från scenen försökte gå bort från folkmassan, det var hur många människor som helst.
Jag var tvungen att tränga mig förbi alla, och jag oroade mig att jag skulle svimma när jag gick där.
Eftersom det bara var Måns Zelmerlöw och E.M.D. kvar så var alla vilda och fram, alltså var det svårare för mig att ta mig ut därifrån.
När jag äntligen lyckats ta mig ut ur folkmassan så försökte jag gå till en lugnare plats så jag kunde ringa min kusin.
Men det var ändå inte tyst, man kunde höra alla hysteriska skrik även jättelångt ifrån.
Så jag ringde henne, men hennes röst lät verkligen inte som hennes.
Jag försökte ta reda på var hon var och om hon kunde komma till kiosken.
Hon mumlade något som jag knappt kunde höra, det lilla jag hörde var att hon var bakom stora tavlan, så jag gick dit och letade utan att hitta henne.
jag gick till kiosken och köpte en cola och satte mig sedan vid fontänen, några killar runt sjutton års ålder satte sig bredvid mig och tände en cigarett.
Jag satt kvar lite men sen klarade jag inte av röken, så jag gick.
Passande eftersom min kusin ringde och sa att jag skulle gå till tunnelbanan.
Jag gick dit och halvvägs ropade hon på mig och jag kramade henne.
Jag hade varit jätteorolig.
Vi gick till tunnelbanestationen och på den långa rulltrappan satte hon sig ner och tog min colaflaska och drack.
Man såg att hon verkligen inte mådde bra.
Men så åkte vi hem till mig, och allt blev så mycket bättre och lugnare.


Bästa bilden på sångaren i Snow Patrol

 
En suddig bild på sångaren.



Snow Patrol


Snow Patrol

Kommentarer
Postat av: Viktor : D

Hoppas du hade kul : D

2009-05-15 @ 23:47:52
Postat av: Tessie

Jag hade jättekul, innan Pernilla försvann med vakten alltså.

2009-05-15 @ 23:54:46
URL: http://itessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0