Dead by April

Dead by April spelade live och signerade på skivaffären Bengans idag.
Fast det fick jag inte reda på förrän 20 minuter innan.
Så jag sprang direkt till tunnelbanan fast fick vänta i några minuter, och sedan ytterligare drygt 20 minuter, men sedan kom jag äntligen fram till Bengans.
När jag väl kom in i affären var alla samlade i et hörn nära utgången, för det var där Dead by April skulle spela.
Direkt när jag kom in gick jag till kassan för att köpa deras album.
Jag hamnade därför någonstans längst bak, men det gjorde ingenting, huvudsaken var att jag kunde höra dem.
Jag hade tur för de var också försenade, strängen på deras gitarr hade gått sönder så de var tvungna att byta sträng innan de kunde komma till den lilla miniscenen och spela.
När de väl kommit ut och satte igång att spela började de med låten Promise me, och andra låten var hitsingeln Losing you.
Även fast jag gillar de låtarna så lät det lite falskt live, men varje gång kan ju inte vara perfekt, de hade väl en dålig dag, men vissa av tonerna lyckades de få fram.
När signeringen äntligen skulle börja så ställde personalen på Bengans fram ett bord på scenen framför killarna.
Alla började trängas och det var ganska svårt att få en lång kö.
Jag ställde mig längst bak, för jag orkar verkligen inte med galna fans som måste komma först.
Ändå tog det inte så lång tid för mig att komma fram.
Dock ville de innan mig ta en massa kort, så jag aktade mig så att jag inte skulle komma och förstöra bilden.
En kille i Dead by April närmast kön (se bild nedanför) log åt mig, antagligen för att jag var snäll och flyttade på mig.
Sedan när de framför mig var klara med fotograferingen la jag äntligen min skiva på bordet.
Han som log mot mig sa hej, jag svarade samma sak, och han signerade min skiva.
De andra bandmedlemmarna varken log eller sa hej till mig, men de signerade i alla fall.
Jag tittade bakåt och såg att det ändå var en lång kö bakom mig, även fast jag trodde att jag var sist så hade det kommit fler och fler.
När alla hade signerat min skiva så sa personalen att Dead by April bara skulle vara där i tio minuter till.
Så jag undrar hur många som verkligen fick sin skiva signerad av de som stod bakom mig.

skivan som blev signerad 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0