17 Again

Jag och min kusin gick på biografen i Kista för att se 17 Again.
Den handlar om att en 37-årig man vid namn Mike klagar över sitt liv så mycket att hans fru skiljde sig från honom.
Han får bo hos sin kompis från High School, Ned.
Ned är besatt av allt som handlar om Sagan om ringen, han har flera leksaker från filmen.
Mike åker tillbaka till skolan som han gick i för att minnas att allt var så mycket bättre på den tiden han gick där.
Där träffar han en vaktmästare som frågar om han vill uppleva allt igen för att kunna ändra saker.
Mike svarade ja.
När han sedan åker bil i regn efter att nyss ha pratat med sin ex-fru så ser han en man som är påväg att hoppa från en bro, han stannar bilen och går fram till mannen som redan hade hoppat.
Där nere ser han att vattnet strömmar mot mitten, och samtidigt sitt liv som ung basketspelare.
Han ramlar i och sedan är han hemma hos ned och tvättar av sig och ser sig sedan i spegeln.
Det var han själv som 17 år.
Ned tog det inte heller så bra först utan anföll honom.
Sedan förstår Mike att han måste ändra på sitt liv, inte bara sitt eget utan också hans barn.

Filmen var väldigt underhållande, jag trodde faktiskt att den skulle vara dålig, men det visade sig att mina tankar var fel.


Kommentarer
Postat av: tammie

bra skrivet <33333333333333

2009-06-01 @ 13:43:37
Postat av: Tessie

Tack :D

2009-06-01 @ 15:36:17
URL: http://itessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0