NRJ in the park

Då har man varit på ännu en radiofestival.
Denna gång var på Gröna Lund i Stockholm med 70 kronor inträde.
Men det var värt det.
Jag gick med min älskade lillebror och hans kompis.
Vi stod någonstans i mitten, och allt började med att Mando diao började spela.
De var väldigt bra live, måste jag säga.
Tänk då att gå på konserter med dem då de spelar betydligt mer än bara två låtar.
Himmelriket skulle jag kalla det.
Efter dem så kom en massa andra artister som jag inte gillade alls, men jag är inte den som lyssnar på hip hop och rap, så ni måste förstå mig.
Dock så hade vi ändå kul.
Någon rappare kastade ut cd-skivor, en bredvid mig fick tag i en skiva och började skrika hysteriskt, jag höll på att dö av garv.
Dock fick jag väligt ont i fötterna av att stå, jag var inte van att stå med mina converse, utan med mina tygskor som hade blivit blöta av gräset tidigare på dagen, tyvärr.
När hälften av tiden hade gått så kom Dead by April in på scen, och de spelade orginallåtarna, och inte skiten som nrj spelar.
Det kunde inte bli bättre, de var väldigt mycket bättre än på bengans, för nu var det mer energi som de gav ut.
När de hade spelat klart så stack vi därifrån, hade ingen lust att se de andra eftersom de andras musik inte tilltalar mig.
Så Fredrik stannade till och frågade om jag ville ha cola, vilket jag naturligtvis tackade ja till, han gav mig en vanlig, vilket han inte borde ha gjort eftersom jag blir hyper av vanlig cola, det märkte han ju efter ett tag, dock när det var försent.
Men vi tog i alla fall djurgårdsfärjan tillbaka till slussen och fortsatte vidare till T-Centralen och sedan sa vi hejdå och jag åkte hem.
Jag hade en väldigt bra dag igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0