Ödeshög

Igår åkte jag, Pernilla och mina föräldrar till Ödeshög.
Egentligen skulle resan bara ta runt tre timmar, men det vart tre timmar extra på grund av en totalkrasch nära oss.
Precis på den enda vägen osm vi kunde ta också.
Alltså fick vi vänta väldigt länge.
Sedan när vi såg de kvaddade bilarna så såg jag att den vita bilen var helt tilltryckt, såg inte så roligt ut, tycker synd om de som blev påverkade av krocken.
När vi väl kom fram så trivdes min katt direkt.
Han hade inte gått på sin kattlåda på 6 timmar eller mer, tänk er det.
Hans blåsa måste gjort ont, men ändå klagade han inte.
Fast han ville varken ha mat eller vatten på bilresan.
Jag sov högst upp denna natt i husvagnen, medan Pernilla sov bredvid mamma i våningsängen.
Pappa sov såklart i hörnsoffan, eller vad man ska kalla det.
Det var iallafall där vi äter.
Gustav kunde faktiskt hoppa upp till mig på våningsängen, haha, jag trodde han skulle anfalla mig på morgon, men det var bara nästan.
Frukosten (som jag vanligtvis inte brukar kunna vakna till för att äta) var jättegod med det löskokta ägget, de två rostade bröden och Te och mjölk.
Lite senare på förmiddagen, eller början på eftermiddagen så tog jag och Pernilla ett dopp.
Jag tyckte att det var jätteskönt att få den svalkan på 19 grader ungefär.
Kändes som det iallafall, men Pernilla höll på att förfrysa ihjäl.
Även fast vi är släkt så verkar vi inte vara så lika.
Poolen och det är jättefint, ni ska få se en bild.

kdhg

Sedan skulle jag och min kusin kolla in volleybollbanan och allt annat kul, vi hittade då en studsmatta som vi hoppade på.
(Har dock ingen bild på det men kolla in på hennes blogg för att se bilder som hon kommer lägga upp lite senare.
Ni får dock en bild på henne.
Hon kommer lägga upp bilder på mig som jag kanske inte gillar, så se det som hämnd. ;)

g

Jag fotade när hon inte ville, visst är jag elak?
Men min mobilkamera var för snabb så att hon hann inte vända sig förrän jag redan hade fått ett kort.
Haha, om hon inte gillar den så mycket kan jag ta en annan.
Hon får säga till (eller skälla ut mig totalt).
Efter det blev vi sugna på glass, och man fick en GB-glass-kortlek om man köpte två.
Alltså delade vi på priset och betalade tillsammans.
Först kunde jag inte välja alls. (Se bild)

dfgh

Men så till sist så valde jag Magnum Classic.
Haha ag kanske är en klassisk människa som inte vågar testa något nytt inom glass om det inte låter gott.
Vem vet.
Pernilla köpte iallafall Ben&Jerrys glass.
Den har jag inte ens smakat, även fast alla säger att den är god.
Haha.
Jag fick även den första kortleken, så nästa gång vi köper glass så får hon den kortleken som man får då.
Ni ska få se min glass med kortleken.

sdfgjk

Och nu så ösregnar det, så vi får sitta inne, jag tror till och med jag hörde åskan.
Haha, jag kanske borde börja räkna?
Jag skriver mer lite senare.. fast kanske inte förrän imorgon.
Har ju bara mobilt bredband just nu, och det går ju inte så fort.
Plus så kan den bara stängas av ibland.
Vi får se om detta ens skickas så ni kan läsa.
Får kopiera för säkerhets skull, har liksom inte lust att skiva om detta, haha.

Kommentarer
Postat av: marigona

jaaa.. men den var ändå skjukt bra!! :D:D

2009-07-15 @ 21:23:59
URL: http://twilightobsession.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0