Gränna

Åh, jag vill till gränna, Polkagrisstaden.
Jag höll på att göra en julheader (en header med jultema).
Jag har ju svartvit text som är olika julmotiv, och så hittade jag en svartvit polkagris.
Och jag ville färga det svarta till rött.
Men jag visste inte vilken slags röd en sån polkagris var, så jag sökte på google. ;)
Och då hittade jag en bild där en man höll på att göra polkagrisar, och då kände jag hur mycket jag saknade det.
Jag vill äta massa polkagrisar i alla olika smaker.
Det var underbart förra året då vi var i gränna, massor med polkagrisar köpte vi.
På flera olika ställen.
Sen på campingplatsen träffade jag Ingrid för första gången (innan har vi bara chattat).
Det var lite kul först, för jag och mina föräldrar (och Gustav) var påväg till boxholm, och så såg jag
en skylt till Skänninge, så jag smsade Ingrid och sa att jag var tre kilometer ifrån henne, och hon svarade: "VA??"
Ungefär.
Sen bestämde vi oss för att träffas på campingplatsen som jag bodde på, och så kom hon.
Fastän hon är 2 år yngre än jag så var hon mycket längre, och jag ska föreställa lång med mina 171 cm.
Liksom, ingen jag kände (fram tills då) var längre än jag, speciellt inte någon som var yngre.
Så det var en liten omväxling.
Vi hade iallafall jättekul.
Snart så kommer jag åka dit igen, kommer träffa Ingrid då med.
Fast nu kommer min 19-åriga kusin att  följa med.
Låt inte åldern skrämma er ;)
Hon är som jag *host*.
För det mesta iallafall, så hon är som en 16-åring men har levt lite längre.
Okej, jag ska sluta nu, annars mördar hon mig säkert, haha.
Men iallafall, Polkagrisstaden.
Jag köpte hur många polkagrisar som helst, säkert runt 20 stycken.
Och även ett kort på två radiga grisar som... gör andra "polkagrisar" i Gränna.
Haha.
Ja.. på kortet stod det "Vi görs i Gränna"
Jag köpte även en T-shirt där.
Motivet var en stor fet gris som höll i en stor tjock polkagris, fast den har jag inte kvar längre.
Den gav jag till mitt ex då vi var tillsammans.
Haha, hoppas han inte gör några svartkonster på den så jag blir gammal i förtid eller något.
Men det tror jag inte.
Men jag ska inte skriva för mycket, vi låtsas att jag skrev detta inlägg igår (3 Juli).
Att det var mitt femte inlägg, eftersom klockan inte ens är ett ännu.
Jag tänker iallafall bjuda på bilden som gjorde mig sugen på polkagrisar, och att åka till gränna.
Här kommer den:

fhj

Kommentarer
Postat av: marigona

hahah! Den videon var för bra! Ska lägga ut den på bloggen nu=) (och länka till dig)



fan,, nu blev jag också sugen på polkagris... ;P

2009-07-04 @ 14:52:30
URL: http://twilightobsession.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0